23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Blockbuster gennem kæmpe slankekur i løbet af de seneste par år

Den danske del af Blockbuster-kæden har i 2012 og 2013 været igennem en omfattende slankekur.

Antallet af butikker er bragt ned fra 70 til 46. Dette skyldes, at forbrugerne i stigende grad anvender netbaserede filmtjenester som Netflix. Det skriver Berlingske Tidende.

Også internationalt har den amerikansk-ejede kæde været igennem flere lukninger, og den er efterhånden på gravens rand.

I Danmark er selve navnet solgt til TDC, mens selve driften af de tilbageværende butikker er blevet overtaget af forretningsfolk. Konceptet ændres, således at butikkerne skifter navn til RecycleIT, hvor det også vil være muligt at indlevere og købe brugt IT-grej.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|